الأربعاء، 6 يناير 2010

المشكلة في قصر النظر 2

الحل هو التخطيط
ممكن نبدأ نخطط بأه؟؟؟؟؟؟يقعد يقولك أصل و فصل و يحوروا في الكلام و في الاخر ينسوا الموضوع
تيجي تقولهم طب نبدأ بحاجة ...طب ناخد خطوة.....طب أي حاجة؟؟؟تحاول تطلع بأي جملة مفيدة من الحوار مفيش.......تهريج تهريج تهرييييييييج.......طيب و اخرته ايه التهريج ده؟؟؟ما قلنا مش بيبصوا لقدام مش شايفين غير تحت رجليهم.......دي ناس مينفعش تتكلم معاها....مينفعش الحوار مش بيجيب نتيجة......لو كان هيجيب كان جاب.....لو كانوا هيعملوا حاجة كانوا عملوا.......بس هما مش عملوا و مش هيعملوا ان شاء الله.....يعني ايدك منهم و الارض.....مفيش حوار نو حوار نادا نينتى(يعني و لا حاجة بالاسباني و الايطالي) متتكلمش معاهم و انا بأكد على الجزء ده عشان في ناس محترمة و متربية و ولاد ناس بيقولوا الحوار بيجيب نتيجة و نحاول نقنعهم بوجهة نظرنا و بتاع و يضيعوا عمرهم في محاورة و احد مش واخد كلامهم جد و كل جملة يقلبها بهزار......كل جملة يقلبها نكتة
طب احنا نعمل ايه؟الكوارث جايه و هتيجي على دماغنا احنا قبل اي حد تاني......يا ربيييييي......الدنيا بتنهار و انا واقفه في مكاني
منعتمدش عليهم .......الحل:نعتمد على ربنا
منتحاور معاهم يعني منطلبش منهم.......الحل:نطلب من ربنا
و نستنى الفرج من ربنا؟؟؟؟طب انا معنديش حل بجد عشان انا اتعقدت و لو حد عارف حاجة يا ريت يقولهالي و هو ده كل اللي عندي!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق